Je pro vás důvěra důležitá? Víte, jak vybudovat důvěru u zákazníků a udržet si ji? Díky tomuto článku budete schopni o tomto tématu lépe přemýšlet.
Článek pro vás bude současně inspirací, jakým způsobem si vybudovat větší důvěru se svými zákazníky, ale i s lidmi kolem vás.
V prodeji má důvěra zásadní roli. Pokud nejste úspěšní při budování důvěry, budete mít u zákazníků minimální šanci na úspěšný prodej. Vybudováním důvěry u zákazníka snižujete riziko jeho eventuální špatné volby, a tím pádem výrazně zvyšujete šanci na prodej. Dlouhodobá důvěra rovněž přispívá k osobnímu štěstí.
Důvěru u zákazníků lze získat díky dodržování následujících zásad:
- Kontaktuje u zákazníka všechny osoby, které mají na nákup jakýkoliv vliv. Ke každému přistupujte individuálně podle toho, jakou úlohu v nákupním procesu zastává.
- Projevujte zájem o potřeby, problémy a záměry každé ze zainteresovaných osob. Dopřejte jim co největší pozornost. Zpočátku nezkoušejte něco prodávat. Obecně platí, že čím více v první fázi investujete, tím více se vám po čase vrátí. Buďte zvídaví. Pokud budete jevit zájem o druhé, budou i oni jevit zájem o vás.
- Věnujte pozornost svému vzhledu a nezapomínejte na úsměv. První dojem je v prodeji obzvlášť důležitý, v mnoha případech dokonce nejdůležitější.
- Při zjišťování potřeb zákazníka se ptejte tak, aby se nenabízela pouze odpověď „ano“ nebo „ne“. Více naslouchejte a méně mluvte. Motivujte zákazníka dalšími dotazy. Nikdy neskákejte do řeči.
- Nesnažte se vypadat jako prodejce, ale raději vystupujte jako konzultant. Úspěch se dostaví, pokud zákazník uvěří, že jste to vy, kdo dokáže vyřešit jeho problém.
- Vytvořte u zákazníka dojem, že je středem vesmíru, že on je tou hlavní osobou. V okamžiku, kdy rozpoznáváte potřeby zákazníka, si uvědomte si, že pravdu má vždy zákazník.
- Ukažte zákazníkovi výhody produktu, ale nezatajujte mu jeho nevýhody ve vztahu k jeho očekáváním. Vaše důvěra se tímto způsobem zvýší a zákazník bude vůči vám otevřenější.
- Orientujte se na budování dlouhodobých vztahů a vytvářejte svoji vlastní značku. Díky dlouhodobým kvalitním vztahům získáte přístup k dalším lidem a novým příležitostem.
- Prokazujte zákazníkovi úctu a respekt. Lidé, kterých si ceníme a které uznáváme, nás podvědomě vidí v lepších barvách.
- Nikdy nesklouzněte ke stížnostem, pomluvám a kritice. Udržujte si pozitivní pohled na svět a negativní věci ponechte mimo byznys.
- Plňte sliby. Dodržte vždy všechno, co jste slíbili.
- Buďte hodnověrní. Originál má vždy větší hodnotu než nejlepší kopie.
Špičkoví prodejci pokládají důvěru za základ svého úspěchu a věnují jejímu budování dostatek energie a času. Neúspěšní prodejci se pouštějí do prodeje dříve, než se o vybudování důvěry byť jen pokusí.
Jaké jsou vaše zkušenosti s vybudováním důvěry?
Pomohu vám zlepšit vaše konkrétní prodejní dovednosti. Napište mi na radek@radekfuxa.cz nebo mi zavolejte na telefon +420 602 583 043. Pro zdokonalení vašich prodejních dovedností se přihlaste na můj kurz nebo na koučování. |
Autor článku
Radek Fuxa – Kouč prodeje, mentor a konzultant
Má více než dvacetileté zkušenosti v oblasti přímého prodeje a vyjednávání. Vše, co předává, si prožil na vlastní kůži a odpozoroval od úspěšných prodejců. Zažil spoustu úspěchů, včetně zahraničního obchodu, ale i pády a slepé uličky. Prodej je jeho vášní. V současné době se prodejem dále aktivně zabývá jako nezávislý prodejce.
OBJEDNAT KURZ / KOUČOVÁNÍ Facebook LinkedIn